A legtöbb üzlettel kapcsolatban igaz az, hogy a vásárlás mellé sokkal előnyösebb – ingyen – ajándékot adni, mint árengedményt biztosítani.
Az ok pszichológiai és matematikai is: 50%-os árengedmény és 50% ingyen szolgáltatás első ránézésre ugyanaz.
Vegyünk egy példát. 1 doboz termék 500 Ft-ba kerül.
1. eset: Azt mondod a vevőnek, ha 2 dobozzal vásárol, 50%-os árengedményt kap. Ez azt jelenti, hogy ha ő 2 dobozzal vesz, 1000 Ft helyett csak 500Ft-ot fizet. Tehát minden doboz akciós ára csak 250 Ft.
2. eset: Ha árengedmény helyett azt mondod, hogy 2 doboz vásárlása esetén a termékek értékének 50%-át ajándékként, ingyen megkapja, akkor ha 2 dobozzal vásárol, 1000 Ft-ot fizet és három dobozt kap. Igy egy doboz akciós áron 330 Ft.
A 2. esetben több pénz jut el hozzád, az eladóhoz.
Ez még nem minden! Nem adhatsz 100%-os árengedményt mert az azt jelentené, hogy ingyen adod az árut, de a megvásárolt termék árával egyenértékű – 100%-os – ajándékot adhatsz ingyen (50% engedmény), 200%-os – ingyen – ajándékot is adhatsz (66.6% engedmény), sőt még a kiválasztott áru értékénél 400%-kal többet is adhatsz ingyen (80%-engedmény).
Ha engedményt adunk (mondjuk 50%-ot), már van néhány vevő, aki vásárolna is valamit. Az ajándékok és prémiumok adása (pl. egyet fizet, kettőt kap, ami 50%-os engedménnyel egyenlő) viszont sokkal hatásosabb mint egy árengedmény, egyszerűen azért mert így több árucikket, illetve szolgáltatást tudsz eladni majdnem minden vevőnek.
Több termék vagy szolgáltatás eladásával sokkal hamarabb visszanyerheted az általad befektetett összeget. Ezért azt tanácsolom, ha egy vevő árengedményt szeretne, ajánld fel neki az ingyenes termékedet/szolgáltatásodat!
További marketing tippeket tanfolyamainkon kaphatsz.
CsillámVilág hírlevél: Speciális kedvezményekről, akciókról e-mailben értesülhetsz. Ne hagyd ki!