2010 júliusában csak 400.000 magyar volt a Facebook-on. 2012 júliusára már 4 millióra nőtt ez a szám. Ez azt jelenti, hogy 2012 júliusban 10 emberből 4 ember a Facebookon volt! A Google Ad Planner szerint 2012 júliusában minden nap 2 millió magyar látogatja a Facebook-ot, és 133 egyéb oldalt tölt le.
Így egyértelmű, hogy a Facebook oldalon való (ingyenes!) jelenlét nagyon fontos. Készíts magadnak egy Facebook oldalt, ahol a felhasználók rajongóiddá válhatnak.
A Synapse Corp kutatásai szerint egy cég Facebook rajongói sokkal többet költenek a cég termékeire mint azok, azok, akik nem rajongók. Azt is kimutatták hogy a rajongók 28%-a tovább használ egy márkát mint a nem rajongók. 68%-uk pedig nagyon valószínű, hogy ajánlani fogja a cég termékeit, szemben a nem rajongók 28%-ával.
A Facebook rajongói oldalak azoknak a vállalkozásoknak a szükségleteire összpontosítanak, melyek szeretnék elérni a Facebook felhasználókat. Rajongói oldalt alkotni könnyű és ingyenes.
Ami még fontosabb, ezek az oldalak láthatóak azok számára is akik (még) nem Facebook-felhasználók – megjelennek a Google, Bing és a Yahoo keresőkön is.
Készíts Facebook oldalt 4 lépésben
1. lépés: Klikkelj az “Oldal létrehozása” linkre!
Menj a www.facebook.com oldalra, és kattints az “Oldal letrehozása” linkre a lap alján!
2. lépés: Kattints a “Helyi üzlet vagy hely” linkre!
3. lépés: Töltsd ki az űrlapot!
Válaszd ki a megfelelő kategóriát, add meg az üzlet nevét, címét és telefonszámat majd fogadd el a Facebook oldal szabályzatát. Végül kattints a ”Láss hozzá“ gombra!
4. lépés: Tölts fel részletes információkat!
Tölts fel logót vagy fotót! Kattints a “Tölts fel egy képet” linkre, és adjon hozzá képet vagy logót, majd kattints a “Tovább” gombra háromszor!
Ha valamelyik lépést kihagynád, ne aggódj! Később is pótolhatod az információk feltöltését.
Kattints az “Oldal szerkesztése” linkre, és a bal oldali menüben add meg a szükséges információkat.
Építsd fel rajongói oldalad!
1. lépés: Lépj be, mint rajongó!
Kattints a “Tetszik” gombra.
2. lépés: Hívd meg barátaid!
Hívd meg barátaid az “ismerősök meghívása” segitségevel!
3. lépés: Küldj egy e-mail-t a már létező kuncsaftjaidnak!
Talán van már néhány e-mail címed vendégeidtől, korábbi kuncsaftjaidtól. Másold ki új Facebook oldalad webcímét, és illeszd be az e-mail üzenetbe, melyet kuncsaftjaidnak küldesz. Fontos, hogy az e-mailben cselekvésre felszólító üzenet legyen, például “Csatlakozz a Facebookhoz!”
4. lépés: Kérd meg barátaid, hogy segítsenek neked!
Kérd meg barátaidat, hogy írjanak Rólad egy biztató e-mailt, melyet elküldenek saját barátaiknak. Az e-mail szóljon az új Facebook oldaladon bemutatott tevékenységedről. Ebben az e-mailben kérjék meg barátaikat, hogy kattintsanak a “Tetszik” gombra a mellékelt linken (ami az új oldaladra vezet).
5. lépés: Adj fel Facebook hirdetéseket!
Vannak olyan (többnyire ázsiai cégek), melyek bizonyos számú rajongót biztosítanak Neked adott időn belül. Ne menj bele ilyen kétes üzletbe. Neked igazi rajongókra van szükséged, olyanokra, akik hozzájárulnak üzleted fejlődéséhez, nem pedig fizetett rajongókra, aki soha nem vásárolnak Tőled. A Facebookon hirdetést is feladhatsz, melyet akár rajongói számod növelésére is felhasználhatsz. Ha kíváncsi vagy, hogyan, kattints az oldalad alján levő “Hirdetőknek” linkre.
Foglalkozz a rajongóiddal!
Az, hogy van egy rajongói oldalad, csak az első lépés, de nem elegendő. Hozd ki a legjobbat belőle! Kösd le rajongóid érdeklődését!
1. Kérdezd őket: Tegyél fel kérdéseket, szavaztasd őket, kérd ki veleményüket, kérdezd őket az új ötleteidről stb. Ezzel bizalmat építesz, és érzik majd, hogy “hozzád tartoznak”.
2. Játékok és vetélkedők: Lehet ez egy egyszerű képhez kapcsolódó játék, rejtvény vagy napi kincs-vadászat… mindenki szeret játszani.
3. Szavazás és versenyek : A Jupiter Research kutatásai szerint az internetet használók több mint 80%-a részt vett valamilyen online játékban, és 50%-uk havonta részt vesz egyben. Az emberek imádják, ha nyerhetnek valamit. Ajándékot adhatsz azoknak, akik fotót töltenek fel az oldaladra, akik szavaznak a képekre…
További marketing tippekért gyere el valamely tanfolyamunkra!
CsillámVilág hírlevél: A speciális kedvezményekről, akciókról e-mailben értesülhetsz. Ne hagyd ki!